wsh.net.pl

Wyższa Szkoła Handlowa – studiuj razem z nami

Psychologia koloru dla marketingu i reklamy cz.1.

Marketing i reklama wykorzystują psychologię koloru. Fakt, że niektóre firmy dużo zainwestowały w tego typu badania, pokazuje, jak bardzo na nich polegają, mając świadomość, jak bardzo może to wpłynąć na ich kampanię reklamową.

Kolor jest stale używany w celu pobudzenia ludzkich zmysłów. Większość dyrektorów marketingu prawdopodobnie zgadza się ze stwierdzeniem, że zrozumienie i wykorzystanie psychologicznych skutków koloru przynosi korzyści.

Niektóre z najczęstszych cech psychologii kolorów wywołują pewne odczucie w obszarze lewej półkuli mózgowej. Próba przekazania precyzyjnych wiadomości nie jest zatem taka prosta, jeśli nie jesteś w stanie prawidłowo wyrwać się ze świata kolorów.

 

Kolor żółty w marketingu

Żółty to kolor, który wywołuje pozytywne uczucia m.in. szczęście. Ten kolor ma tendencję do przyciągania uwagi, ale może również wskazywać na ostrożność. Żółty może być również postrzegany jako bardzo lekki „dziecinny” kolor, dlatego nie jest często używany w reklamie drogich produktów samochodowych czy odzieży męskiej. Żółty jest również postrzegany jako oznaka spontaniczności i niestabilności.

 

Kolor zielony w marketingu

Zielony to kolor natury. Symbolizuje wzrost, świeżość, spokój i uzdrowienie. Zielony ma również silne emocjonalne dopasowanie do bezpieczeństwa i równowagi. Ciemnozielone odcienie są również związane z pieniędzmi, bankami i bogactwem, podczas gdy jasnozielone odcienie działają uspokajająco.

 

Kolor niebieski w marketingu

Niebieski oznacza niezawodność, lojalność i szczerość. Jest to kolor często używany w instytucjach finansowych lub w mediach społecznościowych; jest również używany do promowania produktów czyszczących lub produktów, które mają do czynienia z naturalnymi niebieskimi elementami, takimi jak butelki z wodą lub odżywki.

 

Jeżeli jesteś zainteresowany tym jak kolory oddziałują na nasze życie, zajrzyj tutaj https://www.grodnozamek.pl/kolory-zwiazane-z-emocjami/